Placla a Kupčlánek s novým vedením zavádí FB Share, nová metrika hodnocení webů.

by on

Jak asi již víte, služby Kupčlánek a Placla změnili majitele. S touto změnou přichází i nová metrika hodnocení webů, kterou v systémech najdete. O co vlastně jde? Kde tuto metriku najdete? A hlavně bude to vůbec k něčemu dobré?

KUPčlánek a Placla změnili majitele. Dva PPP systémy, které spolu s Copywritingem a přidruženými službami na WebDealu obsadili vrchol PPP služeb v ČR. Novým majitelem služby Kupčlánek je Michal Kubíček a jeho PronetMedia. Aby toho Michal neměl málo, tak spolu s Václavem Bartošem koupili také systém Placla. To už jsou vcelku známé informace.

Jak jsem se ale dozvěděl, tak jednou ze změn, které budou v systémech Placla a Kupčlánek probíhat je nasazení nové metriky pro hodnocení webů v systému. Jedná se o metriku FB Share. Ano je to hodnocení, které se opírá o sociální síť Facebook. Toto hodnocení by vám mělo usnadnit rozhodování, jestli je daný web vhodný pro umístění vámi objednaného článku a jestli váš článek bude také vidět na největší sociální síti světa.

O co se vlastně jedná?

Metrika FB Share, kterou u webů v systému Kupčlánek najdete v kolonce u SR a PR nese označení FB. Jedná se o počet sdílení hlavní strany webu na sociální síti FB. Pokud uvidíte, že web má hodně sdílení hlavní stránky na Facebooku, mělo by vás to přesvědčit, že vámi zakoupený článek se přes Facebook bude sdílet také. No anebo taky nebude.

Zobrazení metriky FB v systému Kupčlánek

Může to fungovat?

Když jsem se nad tím zamyslel, tak můj názor je ten, že nemůže. Respektive podle toho co řekl Michal, je to dle mého názoru špatně. Pokud je metrika založena na sdílení hlavní strany webu na Facebooku, tak nic věrohodného nepřinese. Ptáte se proč? No protože většina webů na Facebooku nesdílí hlavní stranu webu, ale sdílí jednotlivé články. Takže na hlavní straně webu mohou mít třeba 5 sdílení anebo taky nic a přitom jejich články mohou mít na Facebooku tisíce sdílení.

Další věcí jsou systémy na získávání fanoušků a sdílení na Facebooku. Ty velmi ovlivní počet pro hlavní stranu a stačí se pak podívat na složení fans a pokud vidíte samé fake účty, je to vcelku jasné. Ta myšlenka se mi ale líbí, ovšem musela by se dopilovat, protože tak jak je teď, mi nepřijde použitelná.

Uvidíme jak moc metrika FB rozvíří vody hodnocení webů v PPP systémech, momentálně to na mně působí jako Alexa, která je podobně nepoužitelná a ovlivnitelná a s návštěvností nemá pranic společného.

Na závěr ještě jedno oznámení, Michal Kubíček a Václav Bartoš pro systémy Placla a KUPčlánek hledají název. Chtějí systémy zastřešit pod jednu firmu, ale nemají název. Tak je tu malá soutěž, kdo napíše nejlepší název pro novou firmu Michala a Václava, vyhraje 5000 korun.

Jan Berky

You may also like

9 komentářů
  1. Michal 4 roky ago

    Aktuálně testujeme dvě verze metriky – jedna snímá share homepage, podobně, jako se uvádí u webu ranky úvodní stránky. A druhá verze bude počítat všechna sdílení dané domény, to ale budeme ještě ladit, nepořádek to dělá zejména u blogů na subdoménách.

    Jak jsem psal i v článku na kupclanek.cz/bl og, není to 100% metruka, ale to nakonec není ani PR nebo SR, či třeba tebou zmiňovaná Alexa.

  2. Josef P. 4 roky ago

    No tak druhá varianta by byla rozhodně lepší, co se subdomén týče, to je problém třeba i pro Alexu, bere rank celé domény, takže například Free blogovací služby měli Alexu vždy nízkou, ale jednotlivé subdomény jí jen přebrali. Nějak to ale možné je, protože jsem nedávno viděl jeden toolbarový doplněk pro FF a ten počítal Facebook spolehlivě i na subdoménách.

  3. Honza 4 roky ago

    Škoda, po tomto kroku vzroste průměrná cena nákupu jednoho fiktivního fanouška. Metrika, pokud bude dopilována, tak by mohla lépe odlišit kvalitní weby od nekvalitních, což ale docela dobře rozlišuje už sRank.
    Jenom se obávám, aby se neukázalo, že vlastně všechny weby jsou spíše nekvalitní. Protože pro kvalitní weby je přítomnost na PlaCle a KupClanku spíše degradací jejich kvality.

  4. Tesy 4 roky ago

    Počítat Facebook „rank“ z hlavní stránky mi taky přijde trochu zcestné (důvod je dobře popsaný v článku), naopak to počítání z celé domény mi přijde lepší. Akorát to nese problémy jak zmiňoval Michal na subdoménách a možná i na velikosti webu(?)

  5. Tomáš 4 roky ago

    Naopak myslím, že je to dobrý krok. Sdílení na sociálních sítích bude mít stále větší vliv na výsledky vyhledávání.

  6. birkof 4 roky ago

    Tak jsem si myslel, že nové vedení vymyslí něco lepšího, než nesmyslnou metriku FB. Popravdě, myslíte si, že někdo bude lajkovat hloupé PR články? Nebude. Potažmo ne hlavní stranu webu. Tak nic, opět zklamání. Já snad budu muset nějaký systém fakt asi napsat, protože tohle je hrůza.

  7. Michal Kubíček 4 roky ago

    Programuje se zcela nove rozhrani, proto se na stare verzi neobjevuje mnoho novinek.

    S tim lajkovanǐ mate zcasti pravdu. A vydelaji na ni ti, kdo budou psat ne nesmyslne clanky, co je i ucelem.
    Citovat

  8. David 4 roky ago

    Sdílení na sociálních sítích je sice fajn, ale moc dobře se nedá měřit, jak už zde zaznělo, proto já osobně si myslím, že to není moc užitečná novinka, jelikož absolutně nic nevypovídá o kvalitě webu.

  9. Václav Bartoš 4 roky ago

    Dobrý den, nové vedení toho vymyslelo a ještě vymyslí mnohem více. Kromě nových pravidel přijímání blogů na PlaCle, je to i dnešní novinka VIP poptávka článků od 700 Kč výše. A na KupClanku například mnohem propracovanější systém hodnocení copywriterů.

Leave a Comment