Dovolená.cz a její affiliate program jdou zase dál.

by on

Představovat nějakou dobu běžící affiliate program od Student Agency asi nemá moc smysl, program využívá již dost lidí, ale já mám dnes na srdci trošku něco jiného, co se tohoto affiliate programu týká a vlastně se to týká tak trochu i affiliate programu od Invie. Je to asi malé zamyšlení hlavně pro Invii, která mi poslední dobou přijde, jak se říká „drobet v křeči“.

Kdo by snad neznal affiliate program od Student Agency, propagující jejich cestovní agenturu Dovolená.cz, tak doporučuji přečíst článeček u kolegy Lukáše, který tento program hezky shrnul při jeho spuštění, a dozvíte se tam vše podstatné. Článek o affiliate programu Dovolená.cz najdete na blogu o Podnikání na internetu.

Vrátím se ale k tomu, proč o tomto affiliate programu chci psát, je tomu pár dní, co jsme na Webdealudebatovali o tom, jak upravit vyhledávač který nabízí Invie, přes soubor CSS. Proč máme potřebu upravovat vyhledávač od Invie? No kdo ho někdy viděl a pokusil se ho implementovat do stránky, aby zapadl, tak ví, o čem píšu, je to s prominutím „hnus fialovej“ ten vyhledávač je z prostě z pravěku a bohužel Invia se nějak nemá k tomu, aby situaci partnerům nějak usnadnila, kdo má zájem zde je možno diskuzi na WebDealu vidět.

Co se ale nestalo, jako kdyby to u konkurence někdo tušil, po přihlášení do affiliate systému dovolena.czjsem se nestačil divit. V systému přibilo několik věcí, které jednak usnadní partnerovi život, ve formě implementace vyhledávacího formuláře a při výběru prvků, přes které chce odkazovat. To na co čekáme u Ivnie roky, pochopila Student Agency velmi brzy. V systému se objevily nové možnosti, jako je vlastní vyhledávač. Řeknete si, že vlastní vyhledávač má i Invie, no jo jenže není vyhledávač jako vyhledávač, teď si můžete vyhledávač od dovolená.cz nakonfigurovat jak je jen libo, vybrat prvky které chcete, aby vyhledávač měl, a stávající prvky nastavit do výchozího zobrazení, které potřebujete. Takže pokud já chci implementovat vyhledávač na stránku zabývající se eurovíkendy, tak je jasné že nepotřebuji polovinu elementů, protože ty jsou pro eurovíkendy zbytečné.

Výběr rozměru.

Nastavit jde opravdu vše, typ dopravy, země, lokalita, odlet, návrat, délka pobytu, kolik dospělých, dětí, jaké CK jestli jen české anebo i německé, stravování, kategorie hotelu, název hotelu, ikona hotelu, typ zájezdu, cena za osobu, firs i last minute a výběr letišť.To vše si můžete libovolně konfigurovat a nastavovat na výchozí hodnotu, kterou návštěvník uvidí, aniž by na vyhledávač sáhnul, vše přednastavíte tak jak to potřebujete. Už to je u vyhledávače obrovská výhoda, a pokud by zůstalo jen u tohoto vylepšení, byl bych spokojen, protože vyhledávač dovolena.cz vypadá dobře a pokud se dá takto upravovat, je dobře použitelný.

Student Agency jde ale zase dál. Ano i přes úžasné volby a konfigurace vyhledávače, pořád zůstává otázka implementace formuláře tak aby zapadl do stránek. A to je další z novinek, kterou si affiliate program od Studen Agency připravil, vyhledávač lze totiž upravit, souborem CSS podle vašich potřeb. Teď si asi řeknete, no a co, ten předpotopní od Invie jde taky upravit podle CSS souboru. No to sice jde, ale málokdo ví jak. Dovolená.cz to vyřešila úžasně, nad náhledem vyhledávače je totiž umístěn odkaz a v něm se skrývá originální, konfigurovatelný zdroj CSS souboru. Huráááá, stáhnete si CSS soubor a jde se na to, změnit můžete cokoli, rozměr, pozadí, rámeček, tlačítka, barvy, umístění, ikony, na co si vzpomenete. Dokonce je tento vzorový soubor komentovaný a tak i člověk, který se CSS nezabývá, dokáže i s minimální znalostí tento soubor upravit tak jak jej potřebuje mít a tak aby mu perfektně zapadl do webu. Po úpravě souboru si ho nahrajete na web a adresu tohoto upraveného souboru přidáte v affiliate systému do políčka URL vlastního CSS a je to, pak stačí vygenerovat kód formuláře a je vymalováno. Ten pak může vypadat třeba jako na obrázku níže.

 

Tento počin mě velmi mile překvapil a doufám, že se někdo u Invie taky probudí a bude se partnerům věnovat a bude poslouchat to, co po něm chtějí. Závěrem bych se ještě chtěl zmínit o tom, jak si stojí u mě affiliate od Studen Agency. Jak už jistě víte, dovolená.cz to jsou 2% a Invia je 1% (nebo 2% u ubytování, ale bez kliků) a k tomu max. 500 prokliků po 1,2 Kč, nebo 0,80 Kč bez odkazu. Takže dost záleží, jak bude program konvertovat a po kolika proklicích prodáte zájezd. Vyzkoušel jsem tedy nasadit affiliate dovolena.cz místo zdechlého affiliate od Travel.cz a výsledek od začátku měsíce můžete vidět na obrázku dole. Jestli by to u Invie bylo lepší, to posuďte sami.

Jan Berky

Leave a Comment