Jak asi již víte, služby Kupčlánek a Placla změnili majitele. S touto změnou přichází i nová metrika hodnocení webů, kterou v systémech najdete. O co vlastně jde? Kde tuto metriku najdete? A hlavně bude to vůbec k něčemu dobré?
KUPčlánek a Placla změnili majitele. Dva PPP systémy, které spolu s Copywritingem a přidruženými službami na WebDealu obsadili vrchol PPP služeb v ČR. Novým majitelem služby Kupčlánek je Michal Kubíček a jeho PronetMedia. Aby toho Michal neměl málo, tak spolu s Václavem Bartošem koupili také systém Placla. To už jsou vcelku známé informace.
Jak jsem se ale dozvěděl, tak jednou ze změn, které budou v systémech Placla a Kupčlánek probíhat je nasazení nové metriky pro hodnocení webů v systému. Jedná se o metriku FB Share. Ano je to hodnocení, které se opírá o sociální síť Facebook. Toto hodnocení by vám mělo usnadnit rozhodování, jestli je daný web vhodný pro umístění vámi objednaného článku a jestli váš článek bude také vidět na největší sociální síti světa.
O co se vlastně jedná?
Metrika FB Share, kterou u webů v systému Kupčlánek najdete v kolonce u SR a PR nese označení FB. Jedná se o počet sdílení hlavní strany webu na sociální síti FB. Pokud uvidíte, že web má hodně sdílení hlavní stránky na Facebooku, mělo by vás to přesvědčit, že vámi zakoupený článek se přes Facebook bude sdílet také. No anebo taky nebude.
Zobrazení metriky FB v systému Kupčlánek
Může to fungovat?
Když jsem se nad tím zamyslel, tak můj názor je ten, že nemůže. Respektive podle toho co řekl Michal, je to dle mého názoru špatně. Pokud je metrika založena na sdílení hlavní strany webu na Facebooku, tak nic věrohodného nepřinese. Ptáte se proč? No protože většina webů na Facebooku nesdílí hlavní stranu webu, ale sdílí jednotlivé články. Takže na hlavní straně webu mohou mít třeba 5 sdílení anebo taky nic a přitom jejich články mohou mít na Facebooku tisíce sdílení.
Další věcí jsou systémy na získávání fanoušků a sdílení na Facebooku. Ty velmi ovlivní počet pro hlavní stranu a stačí se pak podívat na složení fans a pokud vidíte samé fake účty, je to vcelku jasné. Ta myšlenka se mi ale líbí, ovšem musela by se dopilovat, protože tak jak je teď, mi nepřijde použitelná.
Uvidíme jak moc metrika FB rozvíří vody hodnocení webů v PPP systémech, momentálně to na mně působí jako Alexa, která je podobně nepoužitelná a ovlivnitelná a s návštěvností nemá pranic společného.
Na závěr ještě jedno oznámení, Michal Kubíček a Václav Bartoš pro systémy Placla a KUPčlánek hledají název. Chtějí systémy zastřešit pod jednu firmu, ale nemají název. Tak je tu malá soutěž, kdo napíše nejlepší název pro novou firmu Michala a Václava, vyhraje 5000 korun.