SEO optimalizace stránek, díky které Vás Vaše cílová skupina nepřehlédne

by on

Rozhodli jste se investovat do SEO optimalizace stránek a rádi byste tuto činnost svěřili do rukou specialisty? V tom případě se seznamte s tím, jak taková spolupráce běžně probíhá, abyste měli jistotu, že vybraný specialista dělá pro zviditelnění Vašeho businessu maximum. V článku se rovněž dozvíte, kolik tato služba obvykle stojí a v jakých ohledech pro Vás může být prospěšná. Rovněž se dozvíte, jaké rozdíly jsou mezi SEO a PPC.

 

Pravidla spolupráce při SEO optimalizaci stránek pro vyhledávače

  1. Získání informací o klientovi

Specialista by se měl v první řadě zajímat o Váš business a získat co nejvíce informací o Vašem produktu, trhu, konkurenci a případných problémech, s jakými byste se mohli v budoucnu potýkat.

 

  1. SEO analýza

Specialista provede analýzu Vašeho webu, konkurence a klíčových slov. Navrhne řešení na míru, které povede k naplnění stanovených cílů. Dojde i ke stanovení částky, kterou budete měsíčně platit.

 

  1. Optimalizace a linkbuilding

Pokud se domluvíte na podmínkách spolupráce, specialista přejde k optimalizaci Vašeho webu spolu s tvorbou zpětných odkazů, které zajistí růst organické návštěvnosti v rámci Vaší cílové skupiny.

 

  1. Propagace

Specialista by se měl postarat o nenásilnou formu propagace Vašich služeb a komunikaci s cílovou skupinou na diskuzních fórech a prostřednictvím komentářů u článků.

 

  1. Měsíční report

Na konci každého měsíce by Vám měl předložit podrobný report, kde je seznam provedených činností včetně změn, které byly uskutečněny na webu.

 

Ke sledování dosažených výsledků je nutné stanovit cíle, u kterých bude dosažená změna měřitelná

Abyste naplnili své obchodní cíle a zvyšovali povědomí o značce, sledujte více výkonnostních metrik a neomezujte se pouze na jednu.

PŘÍKLAD VÝKONNOSTNÍCH METRIK VHODNÝCH KE SLEDOVÁNÍ:

  • Posun ve vyhledávačích u jednotlivých klíčových slov
  • Nárůst organické návštěvnosti
  • Konverze
  • Průměrný čas strávený na stránce

 

Kolik si agentury a specialisté běžně účtují

SPECIALISTA

Ceny u specialistů se mohou v mnohém lišit. Záleží vždy na zkušenostech a také na oblasti, kde odborníka hledáte. Specialisté mají obvykle stanovenou sazbu za hodinu s tím, že se předem domluvíte na hodinové dotaci v rámci jednoho měsíce. Ceny za hodinu práce se mohou pohybovat v rozmezí 200 – 1 000 Kč. U konzultantů, kteří si již vytvořili v tomto oboru jméno, mohou částky přesáhnout i 2 000 Kč.

 

AGENTURA

Agentura má obvykle stanovenou sazbu za měsíc, která se pohybuje průměrně v rozmezí 11 000 – 20 000 Kč. Opět se to bude lišit v závislosti na zkušenostech a městě, kde SEO poptáváte. Výhodou agentur je, že mohou pokrýt široké množství služeb, jelikož sdružují nejen SEO specialisty, ale také copywritery či grafiky.

 

Berte na vědomí, že uvedené ceny jsou pouze orientační. Vždy bude záležet především na tom, kolik jste do SEO ochotni investovat. Je důležité si uvědomit, že větší investice představují větší objem práce, který povede k rychlejšímu dosažení stanovených cílů, ale nečekejte, že dostanete nějaké garance – v případě SEO může být řeč pouze o odhadech.

Tip: Přečtěte si o tom, jaká práva mají úřady v Číně ve vztahu k mazání webových stránek.

 

SEO nebo PPC?

Marketingová strategie společnosti by měla vždy zahrnovat optimalizaci webových stránek. Výsledky se projeví až po několika týdnech či měsících, ale přináší dlouhodobý užitek. Naopak u PPC dochází k okamžitému efektu v momentě, kdy platíte, proto je toto řešení vhodné při vzniku webových stránek.

 

Oba nástroje mají svá pravidla, výhody a nevýhody. Pokud chcete vybrat pouze jeden z nich, řiďte se Vašimi cíli, ale nezapomeňte, že se velmi dobře doplňují, a proto je výhodné používat je současně. Přečtěte si o pravidle od Googlu, které má vliv na pořadí ve vyhledávači.

Jaké SEO cíle byste si zvolili?

Jan Berky

You may also like

Leave a Comment